Körkort för Moped kl1 Am HÖSTLOV

Datum: 26/10, Tid: 07:00, t.o.m. 1/11 kl. 16:45

AM utbildning moped klass 1

En utbildning för dig vill ut och åka moped, mopedbil eller EPA traktor.

Pga hög efterfrågan har vi valt att hålla ytterligare en AM kurs moped kl 1 under HÖSTLOVET. Teorin kommer att ligga 26 & 27/10 kl 7.30-11.30 och körningarna bokas in individuellt under helgen samt efterkommande 1-2 veckor.

Kursen vänder sig till alla er som vill ut och köra på egen hand utan att morsan och farsan behöver skjutsa er.

Med AM körkort så får man förutom ovanstående fordon även köra bondtraktorer eller snöröjningstraktorer på allmän väg.

Körkortet är en bra förberedelse för B-körkortet då teorin är i stort sett den samma. Du hinner dessutom få en hel del körvana innan det är dags för B-körkort.

Kravet från transportstyrelsen är att du har fyllt 14 år och 9 månader innan du börjar utbildningen på en trafikskola och att du har ett giltigt körkortstillstånd klass 1.

Körkortstillstånd kan du ansöka om här:

Detta tillstånd är väldigt bra, då det även gäller för övningskörning på B körkort och MC inom 5 år.

Kursen är upplagd på 8 timmar obligatorisk teori och 4 timmar obligatorisk körning.
Körningen kan bli mer vid behov, detta är trafikskolans bedömning som gäller vid godkännande.

Vår kurs bygger på fyra pass teori, tre av dem 80 minuter måndag,onsdag och torsdag. Ett lägre pass teori på 240 minuter genomförs på tisdag morgon och 3 körpass à 80 minuter, vilka bokas in individuellt.

Vid körlektion är det krav på användning av hjälmhuva/balaclava. Ta med egen eller köp hos oss i receptionen. Om inte så debiteras du körlektionen, och du får därefter boka in en ny tid. Detta för att minska smittspridning och hålla våra hjälmar fräsch.

Mellan teoripassen under veckan så bokas all körning in individuellt. De flesta gör klart allt för körkortet på 5 dagar.

Du kan boka ditt teoriprov 25 timmar efter sista körlektionens slut, om du har fyllt 15 år vilket är kravet för att få skriva provet på trafikverket. Detta gör du här:

Se hela kalendern här »

Anmälan till utbildning

Sista anmälningsdatum är 2024-10-21

5 platser kvar.

Genom att ange e-post och mobiltelefonnummer på deltagarna kommer de att informeras om anmälan via e-post och/eller sms. De kommer även få en iCal-fil som gör det möjligt för dem att enkelt lägga in händelsen i deras respektive kalendrar.

Deltagare

Personer som ska delta: